تماس با ما : 09124022401 - 02146020421

بنیان گستران آفاق

ایمیل : info[@]bonyangostaran.ir

ساعت کاری : 9 تا 18

تفاوت بین طراح داخلی و معمار داخلی چیست؟

تفاوت طراح داخلی و معمار داخلی – بسیاری از مردم فکر می کنند، خدمات طراحی داخلی و خدمات معماری داخلی یکسان هستند. نه واقعا. اگرچه شباهت های زیادی بین این دو سرویس وجود دارد. و بسیاری در صنعت طراحی اغلب از کلمات به جای یکدیگر استفاده می کنند ، اما تفاوت هایی بین طراحی داخلی و معماری داخلی و خدماتی که هر دو ارائه می دهند وجود دارد.

با این حال ، هم خدمات طراحی داخلی و هم خدمات معماری داخلی با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. بخشی از یک صنعت هستند و در یک طاقچه قرار دارند.

اگر قصد دارید از خدمات یک طراح استفاده کنید ، اما مطمئن نیستید که به طراح داخلی نیاز دارید یا معمار داخلی ، تصویر واضح تری از انتظارات این دو حرفه به دست خواهید آورد. و می دانید که آیا بهتر است خدمات یک را دریافت کنید. یا دیگری.

اگر دانشجو هستید و در مورد “کدوم مطالب رو بخوانید” فکر می کنید ، این مقاله به شما کمک می کند تا در مسیری که باید طی کنید تصمیم بهتر و آگاهانه تری بگیرید.

تفاوت بین معمار داخلی با طراح داخلی چیست؟

تفاوت میان طراح داخلی با معمار داخلی در چیست؟

خدمات طراحی داخلی

خدمات طراحی داخلی فراتر از آن چیزی است که انتظار دارید از یک دکوراتور داخلی دریافت کنید. طراحان داخلی نه تنها تمام خدمات طراحی را که یک دکوراتور داخلی می تواند ارائه دهد ، ارائه می دهند ، بلکه فراتر از تزئین و “زیباسازی” فضای داخلی نیز هستند.

بخشی از خدمات یک طراح داخلی حرفه ای دارای جنبه های فنی از جمله تسلط بر نرم افزار CAD مانند 3D Home Design ، RoomSketcher ، و حتی اگر استفاده از آن دو مشکل تر است ، AutoDesk است.

ارائه خدمات طراحی شامل ارتباط صریح ایده ها و اجرای دستورالعمل ها به روش حرفه ای فنی با استفاده از نقشه های دقیق ، مشخصات ، برنامه ها و تابلوهای خلق و خوی است.

یک طراح داخلی با یک مشتری بالقوه مشورت می کند تا از وسعت آثار مطلع شود. این امر به دنبال آن انجام می شود:

  • طراحی های تخصصی: کارهای ساختمانی داخلی ، طراحی آشپزخانه ، راه حل های ذخیره سازی ، حمام و طراحی اتاق خواب.
  • هماهنگ سازی طرح های رنگی.
  • تولید نقشه های طبقه ، ارتفاعات ، تصاویر سه بعدی ، طراحی نقشه ها برای ایجاد مجموعه ای از نقشه ها.
  • طراحی مبلمان سفارشی (در صورت لزوم).
  • برنامه ریزی فضا.
  • طراحی روشنایی.

طراحان داخلی می توانند خدمات طراحی مسکونی و تجاری ارائه دهند در حالی که برخی از طراحان تخصصی طراحی داخلی می توانند پروژه هایی را انجام دهند. که شامل پروژه های تجاری بدون عارضه مانند هتل ها ، ادارات و رستوران ها می شود. برخی دیگر برای شرکت های معماری بزرگ که آماده پرداخت دستمزد سنگین به طراحان برتر هستند ، خدمات ارائه می دهند.

خدمات ارائه شده توسط معمار داخلی

همانطور که می دانیم ، اصطلاحات معماری داخلی و طراحی داخلی بارها تحت عنوان طراحی داخلی گروه بندی شده و از آنها یاد می شود ، اما معمار داخلی وظیفه پیچیده تری را نسبت به طراح داخلی بر عهده می گیرد.

معماری داخلی شامل تجزیه و تحلیل طراحی و ساخت داخلی ، آگاهی خوب از مقررات ساختمان و درک ساختار ساختمانها به منظور ایمن ، قابل سکونت و عملکرد پروژه ها می باشد. زمینه های تخصصی عبارتند از:

  1. علم معماری
  2. هنر طراحی
  3. طراحی صنعتی
تفاوت بین معمار داخلی با طراح داخلی چیست؟

تفاوت میان طراح داخلی با معمار داخلی چیست؟

مرتبه سختی کار معمار داخلی با طراح داخلی

معماران داخلی می توانند داخل یک سازه موجود را از بین ببرند یا از بین ببرند. و سپس آن را برای اهداف کاملاً متفاوت بازسازی کنند. به عنوان مثال ، یک بلوک اداری قدیمی می تواند بازسازی شود. و به بلوک آپارتمان های مدرن تبدیل شود. و اگرچه ممکن است ساختمان ظاهر بیرونی خود را حفظ کند. اما تغییر دکوراسیون داخلی آن ممکن است. از زیبایی فوق العاده ای برخوردار باشد. این مورد “استفاده مجدد تطبیقی” از پوسته ساختمان نامیده می شود.

تفاوت بین معمار داخلی با طراح داخلی چیست؟

تفاوت میان طراح داخلی با معمار داخلی در چیست؟

کار به عنوان معمار داخلی کمی سخت تر از ارائه خدمات طراحی داخلی است. این نیاز به مهارت بالایی دارد. و توانایی کار در پروژه های بزرگ ، رعایت مهلت های دقیق و برقراری ارتباط با مشاوران ، سازندگان ، تکنسین ها ، پیمانکاران و مشتریان بزرگ (گاهی دشوار) با بودجه بسیار زیاد را دارد.

عمده تفاوت های میان طراح داخلی با طراح معمار

طراح معمار

معماران داخلی با بازسازی سازه سروکار دارند : این بدان معناست که معمار داخلی معمولاً کل ساختار داخلی را طراحی می کند و در سطح فنی تری در روند طراحی آنها نقش دارد.

طراح داخلی

طراحی داخلی بیشتر به زیبایی شناسی مربوط می شود: طراحی داخلی حرفه ای است که بر برنامه ریزی فضا متمرکز است ، طراحی های منسجم و زیبا را برای فضای داخلی خانه و مشاغل در محیط یا سازه های موجود ایجاد می کند.

برای معمار شدن نیاز به داشتن مجوز است. تفاوت اصلی معماری داخلی با طراحی داخلی این است که همه معماران باید مجوز داشته باشند تا خود را معمار بنامند و معماری را تمرین کنند. از سوی دیگر ، هر کسی که دارای سلیقه خوب است می تواند خود را طراح داخلی بنامد ، لزوماً نیازی به مطالعه برای آن نیست.

نوشته قبلی

وظایف ناظر در مرحله گودبرداری و حفاری

نوشته بعدی

طراحی سازه در مهندسی عمران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما خدمات ساخت و ساز تضمینی را ارائه می دهیم.

طراحی و تهیه نقشه های ۴ رشته  معماری، عمران، برق، مکانیک.