تماس با ما : 09124022401 - 02146020421

بنیان گستران آفاق

ایمیل : info[@]bonyangostaran.ir

ساعت کاری : 9 تا 18

دستور نقشه و چه معلوماتی در آن مندرج میباشد

دستور نقشه چیست؟

دستور نقشه به نوعی ابلاغ رسمی شهرداری به مالک اطلاق می شود. که مالک را قادر می سازد تا بر مبنای آن نقشه ساختمانی بر پایه اساس ضوابط و آئین نامه های شهرداری و طرح تفصیلی، طراحی را به طراح صاحب صلاحیت واگذار نماید. دستور نقشه در قالب یک یا دو برگ حاوی اطلاعاتی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری به مالک ارائه و تحویل میشود. صدور این دستور با درخواست کتبی مالک و یا وکیل قانونی او ، پس از طی گردش اداری و همچنین تائید بخش صدور پروانه شهرداری انجام خواهد شد. توجه داشته باشید، دستور نقشه به غیر از مالک و یا وکیل قانونی وی ارائه و تحویل نمی شود.

دستور نقشه ساخت

اطلاعات موجود در دستور نقشه

اطلاعاتی که در دستور نقشه درج می شود، عبارتند از : شماره پرونده کامپیوتری شهرداری. مشخصات پلاک ثبتی. بلوک و کد شناسائی ملک. نوع بافت «بافت فرسوده یا بافت ناپایدار». مشخصات مالک و متقاضی. ابعاد سندی و ابعاد موجود ملک. ابعاد باقیمانده ملک پس از اصلاح و ابعاد گذر. مساحت طبق سند و طبق وضع موجود. مساحت ملک بعد از اصلاح. کاربری ملک در طرح تفصیلی. تجاوز به گذر و همچنین تجاوز به املاک مجاور. توضیحات بر و کف.

برگه دستور نقشه

اطلاعات که در برگه دستور نقشه ثبت شده اند.

توضیحات پهنه بندی در طرح تفصیلی که خاوی نوع پهنه و درصد پوشش و حداکثر تراکم مجاز و تعداد طبقات مجاز و محل احداث بنا و حداکثر پیشروی و سطح اشغال می باشد. جانمایی ملک و در نهایت توضیحات دستور نقشه.

مدارک لازم برای صدور دستور نقشه

مدارک لازم برای اخذ دستور نقشه عبارتند از:

اساسنامه و روزنامه رسمی شرکت، اصل و تصویر وکالت نامه ، شناسنامه و کارت ملی وکیل در صورتی که وکیل مالک مراجعه نماید.

دستور نقشه و پروانه ساخت

فرم اطلاعات احداث بنا

اصل و تصویر سند مالکیت، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک، معرفی نامه رسمی با تعیین حدود اختیارات نماینده (در صورتی که مالک شخص حقوقی باشد) ، الزامی می باشد. لازم به ذکر است، وکیل مالک در حقیقت به نمایندگی از وی اقدام می کند. این وکیل می تواند سازنده یا اشخاصی که خدمات اداری انجام می دهند، باشد.

دستور نقشه و جواز ساخت

اطلاعات برگ احداث بنا

اصل و تصویر صورت مجلس تفکیکی برای املاکی که دارای سند آپارتمانی هستند، فیش آب ، برق ، گاز و تلفن اشاره کرد. لازم به ذکر است. کلیه مالکین و یا وکیل قانونی ایشان برای درخواست صدور پروانه ساخت باید حضور داشته باشند.

برگ دستور نقشه بنا

فرم احداث بنا

اصل و تصویر فیش نوسازی سال جاری ملک، اصل و تصویر گواهی انحصار وراثت همراه با شناسنامه و کارت ملی وراث در صورت فوت مالک، نقشه یک دو هزارم وضع موجود که محل دقیق ملک توسط مالک یا وکیل قانونی ایشان بر روی آن مشخص باشد.

دستور نقشه احداث بنا

فرم اطلاعات احداث بنا

نیز برای دریافت دستور نقشه لازم است. توجه داشته باشید در امـلاک دارای اشکـال خـاص و یـا شیب های بسیـار تـنـد و یا بیش از 3000 مترمربع ، ارائه نقشه یک دو هزارم باید با تأیید مهندس مجری ذیصلاح انجام شود.همچنین در مورد املاکی که فاقد ساختمان هستند. ارائه نظریه کمیسیون ماده 12 و یا گواهی عدم استفاده از مزایای مواد 6 و 8 قانون اراضی شهری امری الزامی و اجتناب ناپذیر است.

دستور نقشه

اطلاعات فرم احداث بنا

مراحل صدور دستور نقشه ساختمان

پس از عرضه مدارک لازم به مسئول مربوطه. کارشناس تشکیل پرونده، صحت مدارک را تایید می کند. و آن ها را تطبیق میدهد. و درخواست متقاضی را در سیستم ثبت می نماید. پس از تشکیل پرونده و ثبت درخواست، یک رسید به متقاضی ارائه می شود. که دربرگیرنده شماره پرونده ، تاریخ ثبت ، نام مأمور بازدید و زمان بازدید میباشد. پس از تشکیل پرونده، مأمور بازدید دفتر باید در زمانی که مالک اعلام می کند. که از ملک مورد نظر بازدید کند. و گزارش خود را در سیستم ثبت نماید. مالک باید شرایط لازم برای بازدید از ملک را فراهم کند. تا در روند بررسی پرونده تاخیری ایجاد نشود. در غیر اینصورت هزینه های مرتبط با تاخیر و مسئولیت آن بر عهده وی خواهد بود.

پس از آن ، نظریه طرح تفصیلی و بر و کف از منطقه به صورت سیستمی اخذ و پرونده الکترونیک به مرحله صدور نقشه ارسال می گردد. پیگیری از منطقه بر عهده مسئول دفتر خدمات الکترونیک شهر است. و نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری منطقه نیست. پس از تمامی این مراحل نوبت به صدور دستور نقشه میرسد که با تأیید سیستمی صدور پروانه در دفتر خدمات الکترونیک شهر چاپ و صادر می گردد.

دستور نقشه

مراحل صدور دستور نقشه و اخذ پروانه ساخت

مطلب مهم در خصوص دستور نقشه های صادر شده

پس از دریافت دستور نقشه باید حتما آن را کنترل کنید. و اطمینان پیدا کنید که دستور نقشه صادر شده مربوط به ملک مورد درخواست شما بوده است. دستور نقشه صادر شده نباید با نوع درخواستی که ارائه داده اید، مغایرت داشته باشد. همچنین باید به مهر دفتر خدمات الکترونیک شهر ممهور باشد. بعد از اینکه دستور نقشه صادر شد. مالک برای صدور پروانه پس از گردش کار صدور پروانه ساختمان که با عنوان جواز ساخت شناخته میشود، می تواند اقدام نماید.

در واقع برگ سبز یا برگه تعهد برای ضمانت نقشه های طراحی شده ارائه می شود. پس از اخذ دستور نقشه مهندس معمار طراحی پلان های معماری را بر اساس ضوابط شهرداری و برگه تعهد طراحی انجام می دهد. برگه طراحی برای ضمانت نقشه ها ارائه می شود. با ارائه کردن برگه طراحی مهندس معمار تایید می کند. که کلیه نقشه ها مطابق با مقررات ملی ساختمان طراحی شده اند. این برگه سبز این تضمین را به ارگان های ناظر بر ساخت و ساز شهری می دهد. که طراحی به روش اصولی و مطابق با قوانین صورت میگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های زیر تماس بگیرند.

تلفنهای دفتر: ۴۶۰۲۰۴۱۹ – ۰۲۱ و ۴۶۰۲۰۴۲۱-۰۲۱

تلفن مستقیم مدیرعامل و  اعضای هیئت مدیره:

۰۹۱۲۵۰۲۹۵۸۲ مهندس علیرضا رضایی – ۰۹۱۲۴۰۲۲۴۰۱ مهندس پیام جعفری

نوشته قبلی

وظایف مجری ذیصلاح قبل از اخذ پروانه

نوشته بعدی

پروانه ساخت یا جواز ساختمان

1 دیدگاه on “دستور نقشه و چه معلوماتی در آن مندرج میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما خدمات ساخت و ساز تضمینی را ارائه می دهیم.

طراحی و تهیه نقشه های ۴ رشته  معماری، عمران، برق، مکانیک.