تماس با ما : 09124022401 - 02146020421

بنیان گستران آفاق

ایمیل : info[@]bonyangostaran.ir

ساعت کاری : 9 تا 18

الزامات فنی برای نصب اسکلت فلزی چیست؟

الزامات نصب اسکلت فلزی

اسکلت فلزی سازه ای متشکل از مصالح فولادی است. که یکی از اصلی ترین انواع سازه های ساختمانی میباشد. نصب سریع سازه فولادی ساختمان عمدتا از تیرهای فولادی، ستون‌های فولادی، خرپاهای فولادی و سایر اجزای مورد ساخت بنا از فولاد شکل ‌دار و ورق فولادی و غیره تشکیل میشوند. و معمولاً به دلیل سبک و ساده بودن، از اتصالات جوشی، پیچ ‌دار یا پرچ شده بین هر عضو یا قسمت استفاده میشود. ساخت و ساز، به طور گسترده در ساختمان های کارخانه های بزرگ، مکان ها، ساختمان های فوق العاده بلند و زمینه های دیگر استفاده میشود.

نصب سازه های فولادی

الزامات نصب اسکلت فلزی

بررسی سوابق و گزارش قبل از نصب سازه فولادی

قبل از نصب سازه فولادی، انواع سوابق و گزارش ها بررسی می شود. مانند گواهی کیفیت قطعات، گزارش تست مواد، گزارش بازرسی غیر مخرب درز جوش و اتصالات و غیره. و همینطور بررسی ظاهر عناصر صورت میگرد . که برای مشاهده مطابقت آنها با الزامات طراحی و اشکالات باید فوراً اصلاح شود.

1. نصب بر اساس نمودار جریان

فلوچارت نصب سازه فولادی بر اساس ترسیم فلوچارت نصب می شود. دقت تمام انکر بولت ها باید قبل از نصب بررسی شود و موقعیت مکانی و نقشه طراحی باید به موقع اصلاح شود تا از دقت انکر بولت ها اطمینان حاصل شود.

2. توالی نصب قطعات با دقت طراحی شده است. تا در اسرع وقت بدنه ای محکم تشکیل شود. تا بتوان در حالت پایدار نصب را ادامه داد. و همچنین خطاها در نصب سازه فولادی را برطرف کرد.

3. برای مونتاژ قطعه باید محاسبات بررسی لازم را انجام دهیم. برای جلوگیری از اعوجاج و آسیب باید بر روی استحکام جانبی اجزای کوچک اقدامات لازم انجام گردد.

نصب اسکلت فلزی

الزامات نصب اسکلت فلزی

ادامه نمودار جریان نصب اسکلت فلزی

4. در فرآیند نصب ستون ها یا سازه های فولادی، تکیه گاه تیر و فولادی که به سرعت نصب می شود. طناب باد کابلی به طور موقت ثابت باید در صورت لزوم اضافه شود.

5. برای نصب ستون فولادی باید به کنترل تأثیر اختلاف دما بر عمود بودن اجزاء توجه کرد. کمیت جانبی را بر عمودهای اولین ستون استاندارد تعیین شده تنظیم کرد و سایر ستون ها را بررسی کرد.

6. هنگامی که ستون نصب میشود. محور موقعیت یابی هر ستون به طور مستقیم از محور کنترل بر روی زمین کشیده می شود. و شفت بالای ستون ستون بعدی نباید به عنوان محور موقعیت یابی ستون بالایی استفاده شود.

7. محیط جوشکاری نقطه ای نصب سازه فولادی، موقعیت جوشکاری، ارتفاع بالا، دمای هوا و رطوبت اثرات نامطلوب برای مستعد ابتلا به نقص جوش. بنابراین، باید اقدامات مناسب برای غلبه بر تاثیر این عوامل نامطلوب انجام شود. تعمیر مجدد جوش بدون صلاحیت مجاز به دو برابر بیشتر نیست.

8. پیچ و مهره با استحکام بالا و با استفاده از آچار گشتاور باید قبل از استفاده کالیبره شوند. و پس از استفاده بررسی شوند.

پیچ های با استحکام بالا بعد از پیچ نهایی آزمایش میشوند. و مهره ها یکی یکی با استفاده از چکش های کوچک تست میشوند. گشتاور هم نیز باید بررسی شود.

9. پس از اتمام نصب اسکلت فلزی و تست آن، باید جهت تزریق دوم به موقع برای فاصله بین ستون پایین و بالای پایه انجام گردد. تا از محکم بودن صفحه پایه با سطح تماس و با فونداسیون اطمینان حاصل شود.

10. پس از اتمام نصب کل اسکلت فلزی، باید طبق «استاندارد پذیرش کیفیت ساخت و ساز مهندسی سازه فولادی» الزامات پذیرش باشد.

استحکام بنا

استحکام بنا برگه استحکام بنا
استحکام بنا

بنیان گستران آفاق – استحکام بنا

قیمت استحکام بنا

استحکام بنا

برگه استحکام بنا از مهمترین مراحل ساخت و طراحی معماری برخی از ساختمانها محسوب می شود. اخذ استحکام بنا از الزامات پایان کار ساختمان است. برگه پایان کار نشان دهنده هویت و ماهیت بناست. و ساختمانی که این برگه را نداشته باشد، دارای اعتبار حقوقی و قانونی نخواهد بود. بطور کلی برگه استحکام بنا برای ساختمان هایی الزامی است. که به هر دلیلی همچون تغییرات در سازه ساختمان، ساخت غیر مجاز وغیره که امکان دریافت پایان کار را ندارند. و لازم به ذکر است که از سوی شهرداری برای مالکان اخذ برگه استحکام بنا الزامی است.
نوشته قبلی

پروانه ساخت یا جواز ساختمان

نوشته بعدی

ایده طراحی دکور اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما خدمات ساخت و ساز تضمینی را ارائه می دهیم.

طراحی و تهیه نقشه های ۴ رشته  معماری، عمران، برق، مکانیک.