تماس با ما : 09124022401 - 02146020421

بنیان گستران آفاق

ایمیل : info[@]bonyangostaran.ir

ساعت کاری : 9 تا 18

هشت عنصر طراحی داخلی کدامند؟

هشت عنصر طراحی چیست؟

عناصر یا اصول طراحی بصری شامل کنتراست ، تعادل ، تأکید ، حرکت ، فضای سفید ، تناسب ، سلسله مراتب ، تکرار ، ریتم ، الگو ، وحدت و تنوع است. این اصول طراحی با هم کار می کنند تا چیزی را ایجاد کنند که از نظر زیبایی خوشایند باشد و تجربه کاربر را بهینه کند.

اصول اولیه و پایه طراحی داخلی کدامند؟

هنگامی که اصول اولیه طراحی داخلی را می شناسید. می توانید هر فضایی را به ظاهر شگفت انگیز تبدیل کنید. می دانید وقتی وارد یک اتاق خوب طراحی شده می شوید چه حسی دارد. شما می توانید احساس کنید که همه چیز چگونه منسجم و کنار هم قرار گرفته است. احساس می کند درست است. شما می توانید با کمی آگاهی از اصول اولیه طراحی ، به این تأثیر در خانه خود برسید. این دانش را با تمرین و آزمایش جفت کنید و در راه ایجاد یک خانه زیبا هستید.

تعادل در دکوراسیون داخلی

یکی از هشت عنصر طراحی داخلی ، تعادل است. تعادل احساس تعادل ایجاد می کند. همه چیز در مورد برابر یا تقریب وزن بصری اجسام است. تعادل نه تنها از طریق شکل ، بلکه از طریق رنگ ، الگو و بافت نیز ایجاد می شود.

اصول پایه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

هشت عنصر طراحی و دکوراسیون داخلی چیست؟

سه نوع مختلف تعادل در طراحی دکوراسیون وجود دارد

  1. متقارن یا رسمی : فضاهای سنتی یا رسمی نیاز به تعادل متقارن دارند که در آن فضا به طور مساوی به دو طرف تقسیم می شود که آینه یکدیگر هستند. به عنوان مثال ، می توان گفت که دو صندلی در دو طرف میز قهوه دارای تعادل متقارن هستند. دستیابی به این نوع تعادل آسان است زیرا عناصر طراحی در هر طرف تکرار می شوند. اگر مراقب نباشید ، این نوع تعادل می تواند یکنواخت و خسته کننده شود.
  2. نامتقارن یا غیر رسمی : وزن بصری خطوط ، رنگها ، فرمها و بافتها بدون تکرار دقیق متعادل می شود. به اندازه ترازوی متقارن مرتب نشده است و می تواند پیچیده تر و جالب تر باشد. به عنوان مثال ، یک مبل را می توان با قرار دادن دو صندلی در طرف دیگر متعادل کرد.
  3. تعادل شعاعی زمانی حاصل می شود. که یک نقطه کانونی مرکزی با عناصر دیگر که از آن یا اطراف آن تابش می کنند وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان یک میز ناهار خوری گرد با صندلی هایی در اطراف آن چید. شکل ، بافت و رنگ زیاد تکرار می شود.

ریتم و وزن در دکوراسیون داخلی

همانطور که در موسیقی ، ریتم در طراحی همه در مورد ایجاد الگوهای تکرار و تضاد برای ایجاد علاقه بصری است. شما می توانید با استفاده از یک رنگ یا یک شکل در فواصل مختلف به این هدف برسید. هدف آن حرکت چشم شما در اتاق است. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از یک رنگ در بالش ، انتخاب آن در یک نقاشی و تکرار آن در یک فرش ، ریتم ایجاد کنید. این تکرارها به شما کمک می کند تا چشم خود را در اتاق بچرخانید.

هماهنگی در دکوراتیو داخلی

هماهنگی زمانی ایجاد می شود که همه عناصر(هشت عنصر طراحی داخلی) با هم عمل کرده و یک پیام واحد ایجاد کنند. همانطور که ریتم می تواند هیجان ایجاد کند. هماهنگی نیز احساس آرامش را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از تنها یک رنگ هماهنگی ایجاد کنید. حتی اگر فرم های شما از نظر شکل ، اندازه و بافت بسیار متفاوت باشد.

تاکید در دکوراسیون داخلی

اتاقی که همه چیز از اهمیت یکسانی برخوردار است ، پراکنده یا خسته کننده به نظر می رسد. شما به یک لنگر احتیاج دارید. فضاهای معماری اغلب دارای نقاط دیدنی مانند شومینه یا پنجره ای با نمای زیبا هستند. شما می توانید نقطه کانونی داخلی را با چیدمان مبلمان در اطراف آن برای تأکید بر آن افزایش دهید. در اتاقی که فاقد چنین نقطه ای از علاقه است. می توانید از طریق دسته بندی مبلمان یا با استفاده از یک قطعه غیر معمول یا بزرگ آن را ایجاد کنید.

اصول اولیه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

اصول اولیه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

تناسب و مقیاس در دکوراتیو داخلی

تناسب که یکی از مهمترین هشت عنصر طراحی داخلی است. عبارت است از نسبت اندازه یک قسمت به قسمت دیگر و مقیاس نحوه ارتباط اندازه یک جسم با دیگری یا فضایی است که در آن قرار گرفته است. به عنوان مثال ، یک بخش بزرگ پر شده در یک اتاق کوچک خارج از مقیاس خواهد بود.

برخی از روابط متناسب بیشتر از دیگران خوشایند هستند. یونانیان باستان بخش طلایی را ابداع کردند که سعی می کرد. همه تناسب را با یک فرمول ساده کاهش دهد: نسبت بخش کوچکتر به بخش بزرگتر باید همانند بخش بزرگتر به کل باشد. این نسبت در طبیعت وجود دارد و هنرمندان و معماران نیز از آن استفاده کرده اند.

شرکتهای دارای صلاحیت نظارت انتخابی

شرکت مهندسین مشاور بنیان گستران آفاق با بهره مندی از مهندسین رشته های مختلف و دارا بودن پروانه پایه 1 در 4 گرایش معماری، سازه، مکانیک و برق بعنوان یکی از شرکتهای دارای صلاحیت نظارت انتخابی، آماده ارائه خدمات فوق بوده و مالکین و سازندگان محترم میتوانند:

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های زیر تماس بگیرند.

تلفنهای دفتر: ۴۶۰۲۰۴۱۹ – ۰۲۱ و ۴۶۰۲۰۴۲۱-۰۲۱

تلفن مستقیم مدیرعامل و  اعضای هیئت مدیره:

مهندس علیرضا رضایی ۰۹۱۲۵۰۲۹۵۸۲ – مهندس پیام جعفری ۰۹۱۲۴۰۲۲۴۰۱

نوشته قبلی

مراحل اجرای انواع پی و اجرای فونداسیون

نوشته بعدی

وظایف ناظر در مرحله گودبرداری و حفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما خدمات ساخت و ساز تضمینی را ارائه می دهیم.

طراحی و تهیه نقشه های ۴ رشته  معماری، عمران، برق، مکانیک.